[tlhIngan Hol] qepHom 2021

Lieven L. Litaer levinius at gmx.de
Mon Sep 27 04:19:22 PDT 2021

Am 27.09.2021 um 13:01 schrieb mayqel qunen'oS:
> jIH:
>  > What do we need to place as the mail's subject?

The subject line does not matter. potlhbe' QIn pong.
> Either I'd have to suffer (again) some ridiculous pun, about some guy,
> unknown even to his own mother, and I'd have to pay homage to that
> nobody everytime I used the word in question..

You can just ignore the pun, as many people do.

> Or I'd receive a construction like {Say'moHwI' tlhagh}, as if we're some
> kind of cavemen, having fell off from the sky, unable to find normal
> names for the simplest things.

Don't forget that even though it's a constructed language, it's
constructed as an alien language. If those (fictive) aliens do not have
the thing you ask the word for, there really just isn't any, and we need
a strange construction.

> Or -even worst- the meaning of an existing word would be extended
> -again- to include even more concepts, making in the end impossible

As a matter of fact, that happens with many languages. English has many
words that make no sense without context. You can a have a beer and also
have a baby. Does that stop you from lerning English?

> So thanks but no thanks.

Nobody forces you. It's a game and if you want to play the game, you
need to follow its rules.

----------

> vupnISlu'bogh vISIQnIS(qa'), wa' nuv'e' Sovbogh pagh bop Delta'ghachvam,
> (vabDot nuv'e' Sovbe'bogh SoSDaj), 'ej reH, mu'vam vIlo'DI', *nobody*vam
> vIquvnISmoH.

mu'qID DaqawnISbe'. qIDmeyvetlh buSHa' ghojwI'pu' law'.

> pagh.. {Say'moHwI' tlhagh} mu' tlhegh vIHev. DIS nuvpu' maH'a'? chalvo'
> mapumpu'a'? vaj chay' pong motlh DIlo'laHbe', vabDot Doch nap DIDelnIS?

wa' ngoD yIlIjQo': Hol'e' 'oghbogh vay' 'oH Hol wIghojbogh, 'ej nov Hol
'oH 'e' Hech 'oghwI'. vaj Doch'e' Damugh DaneHbogh lughajbe'chugh
novpu'vetlh, vaj mu'na' tu'lu'be' 'ej 'oH luDelnIS chaH.

> pagh.. -'ej DuHvam qab law' Hoch qab puS- latlh Doch DelmeH wejHa' mu'
> tu'lu'bogh, mu'vam Delta'ghach SachmoHlu'. vaj tagha' yajlaHbe'chu'
> laDwI',

QeHlIj vIyaj, 'ach mIwvam lulo' Holmey law'. DIvI' Hol jatlhlu'DI', vaj
'Iw HIq "have" vay', 'ach chaq ghu "have" vay'. ngoDvammo' DIvI' Hol
DalajHa''a'?

> vaj tlho' 'a tlho'be')

mu'mey chu' Datlhob net poQbe'. Quj rur tlhIngan Hol. vaj Qujvam DaQuj
DaneHchugh, vaj Quj DapabnIS.

--
Lieven L. Litaer
aka the "Klingon Teacher from Germany"