[tlhIngan Hol] Expressing location and “prettier than all others” / Hoch DechtaH tI nIl

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Jun 12 12:03:37 PDT 2018

Another example from ST5:

<qIbDaq SuvwI''e'> SoH Dun law' Hoch Dun puS
You would be the greatest warrior in the galaxy. (ST5)
And while we’re on the topic, here are some more ways of using law’/puS (I’ve bracketed the introductory phrase/clause) :

<jonlu'meH> wo'maj pop tIn law' Hoch tIn puS
Our Empire's highest bounty has been placed on his head. (ST5 notes)

<tlhutlhmeH> HIq ngeb qaq law' bIQ qaq puS
Drinking fake ale is better than drinking water. (TKW)
<noH ghoblu'DI'> yay quv law' Hoch quv puS
In war there is nothing more honorable than victory. (TKW)
<reH latlh qabDaq> qul tuj law' Hoch tuj puS
The fire is always hotter on someone else's face. (PK)
<tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh> Qo'noS potlh law' Hoch potlh puS
The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS... (S27)
<cha’ DISmo’> jIH qan law’ SoH qan puS
I'm two years older than you. (Lieven < Okrand, 7/25/2016)
<cha’ ’ujmo’> jIH woch law’ SoH woch puS
I'm two 'ujes taller than you. (Lieven < Okrand, 7/25/2016)
And the here’s the most complicated law’/puS we’ve seen:

<DujvamDaq tlhIngan nuH tu'lu'bogh> pov law' Hoch pov puS 'ej <DujvamDaq
   'op SuvwI' tu'lu'bogh> po' law' <tlhIngan yo' SuvwI' law'> po' puS
It [the IKC Pagh] has the best weapons and some of the finest warriors in the
   Klingon fleet.   (S7)
--Voragh

From: SuStel