[tlhIngan Hol] This day

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Wed May 24 12:37:02 PDT 2017

Lieven asks:
> Is there a canon precedent for a phrase like "The day on which xy
> happened"? Like in "remember the day we first met". {maqIHbogh jaj}
> sounds wrong.
>
> The only thing that came to my mind was from the Drinking song, but I
> think that one is not considered a best example, is it?
> 	{jaj qeylIS molor mIgh Hoghchu'qu'}
> 	"The day on which Khaless" killed evil Molor.

I don't think so.  I did find three other unsatisfactory examples:

  wa' jaj 'etlh 'uchchoHlaH tlhIngan puqloD; jajvetlh
   loD nen moj
  The son of a Klingon is a man the day he can
   first hold a blade. TKW

  poH tuj bI'reS nungbogh wa' jaj qeylIS DIS chorghvatlh
   loSmaH jav qaStaHvIS. [
  In the days [sic] that follow the summer solstice in
   the Year of Kahless 846. ('U'-MTK)

  chu'DI' maS 'ej qaStaHvIS ram
      nuHmeyDaj may'luchDaj nIv je
      yIr qeylIS