[tlhIngan-Hol] Why not michaelsburg ?

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Fri Jun 3 03:26:02 PDT 2016

ghunchu'wI', mayajHa'chuqba'pu' ; DaH 'e' vItlhoj.
ghunchu'wI', we misunderstood each other ; I realize that now.

toH, DaH, Doch DIlughmoHjaj !
so, lets clear up our misunderstanding !

> meqvetlhmo' neH, michaelsburg vIwuv.

mu'tlheghvam vIghItlhtaHvIS, vIQagh. {wIv} vIlo' vIneH 'a tagha' {wuv} vIwIv..
while I was writing this sentence, I made a mistake. I wanted to use
{wIv}, but instead I used {wuv}.

jIHech :
I meant : "only because of that reason, I choose/would choose michaelsburg".

jIH:
> qaStaHvIS DIS law' maSIvtaH..
ghunchu'wI'
> 'Iv tlhIH?

rut, ghom moHaq vIqeqmeH, wotvaD {jI-} vIlo'be' ; {ma-} vIlo'taH.
occasionally, in order to practice the plural verb prefixes, I use
"we" instead f "I".

meqvammo', {maSIvtaH} vIghItlhta'.
because of this reason  I wrote {maSIvtaH}

'ej borg vIparHa'mo' je' !
and because I like the borg too !

toH, yajHa'ghachmaj wIQaw'ta'mo', jIQuch !
so, because we solved our misunderstanding I am happy !

DaH, ghunchu'wI', SoHvaD mu'meyvam vIjatlhnIS je
now, ghunchu'wI', for you I need to write these words too..

chaq wanI'vam Daqawbe'.
perhaps you don't remember this.

'a 'op ret, jIHvaD, tlhoy potlhqu' QaHlIj.
but you have helped me tremendously in the past.

jIHvaD, ngIq mu'tlhegh neH DaghIlthta'mo'.
because you wrote for me just a single sentence.

tlhIngan Hol vIghItlhchoHDI', tlhIngan Hol neH vIghItlhtaH ;
when I started writing klingon, I was writing only klingon ;

DIvI' Hol mu'tlhegh vIghItlhbe'taH je'.
without providing the english translation too.

ngugh, jIHvaD bIjatlh :
then you told me :

tlhIngan Hol neH DaghItlhchugh, vaj Doch muj Daghojbej.
if you write only klingon, then you learn things wrong.

toH, ghIq, tlhIngan Hol DIvI Hol je vIghItlhchoH
so, then, I started writing both klingon and english.

mIwvam - qeSlIj- vIlo'mo' muQaHlaH latlh..
because I used this method - your advice -, others were able to help me..

'ej pIvlob loS vI' loS Do chavpu' SerwIj.
and my progress went into warp.

reH QaHlIj vIlIj ; 'ej vIlIjmo' qavan ghunchu'wI' !
always I remember your help, and because of this reason, qavan ghunchu'wI' !

mayqel qun'noQ
we will add your linguistic distinctiveness to ours
resistance is futile