[tlhIngan Hol] Doy' (was: Re: Words for tools)

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Jul 13 06:05:58 PDT 2016

jIH:
> whenever I hear, read or think the word {Doy'} I can't stop laughing
> because I remember this :
> "..With that, Maltz said {jIH Doy' law' SoH Doy' puS} (<I am more
> tired than you are>) and left the room, muttering something about
> considering the next Frasier request at another time.."

chaq taQ.. qatlh jIHvaD tlhaQ mu'tlhegh ghomvam. tlhaQ, QoghIjwIjDaq
mIllogh chenmoHmo' :

vogh ba' matlh, 'ej ghaH tlhopDaq ba' Human. matlh gheltaH Humanvam..

chay' Dochvam vIjatlh, chay' Dochvetlh vIjatlh. qatlh qaStaH Dochvam,
qatlh qaStaH Dochvetlh.

tagha'Ha' jang matlh 'ej Dochmey QIj 'e' nID ghaH. 'a tagha' moghchoH !

'ej tlhInganvam wochqu', pay' Hu'choH 'ej puQchu'ghach chIw qabDaj..
QubtaH : Humanpu'.. tlhIHvaD jIjatlhmo', pIch vIghaj !

toH, pa'vo' mej, 'ej tlhuptaHvIS "considering the next Frasier request
at another time", QubtaH :

Humanpu'.. tuleghqa' 'e' boHarchugh, vaj SuQaghchu' ! hahaha

mop Hurgh