[tlhIngan Hol] Klingon Word of the Day: laD

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Wed Sep 27 07:56:55 PDT 2023

Klingon word: laD
Part of speech: verb
Definition: read
Source: TKD

ghItlh vIghItlhta'bogh DalaD'a'
Will you read my manuscript? (TKD)

tlhIHvaD paq chu' wImuch 'e' bochaw'mo' chequvmoH 'ej chebelmoH. lut'a'raj Dun laDlaHmeH tera'ngan, tera'Daq tlhIngan lut'a' paq wa'DIch wIchenmoHta', lut'a' 'oH paq'batlh'e'.
It is a great honor and pleasure that you have allowed us to present you with the first Terran edition of your glorious epic, the *paq'batlh*. (Vincent Van Gerven Oei's speech at qepHom wa'maHDIch)

tugh QInvam lulaDlaH ghojwI'pu' chu' 'ej QaHnISbe' jatlhwI'pu' po'qu'.
 [Maltz/Okrand to 12th qepHom'a' students]

jabbI'IDlIj vIlaDpu'.
 (MO to SuStel st.k 11/96)

SEE ALSO:
nuq DalaD, joHwI'?  mu', mu', mu'.
What do you read, my lord? Words, words, words. (Klingon Hamlet II,2)

DaH HIlaD
Read me now! (KLI envelope)

SEE:
Hey’ 			censor (v)

paq			book (n)
ghItlh 			manuscript (n)
tetlh 			roll, scroll, list (n)
maghpub 		novel (n)
Qumran 		scroll (n)

Se'vIr 			publication (n)
   Se'vIr malja'  		publishing house, publisher (n)
paq nojwI’ qach  	library (building) (n)
   paq nojwI’ tum  	library (public) (n)

--
Voragh, Ca'Non Master of the Klingons
    Please contribute relevant vocabulary from recent qep’a’mey