[tlhIngan Hol] combining {-meH} and {-bogh} on {-meH}'ed and {-bogh}'ed nouns

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Apr 26 08:13:22 PDT 2022

Other un-{‘ej}-ed examples of {-bogh} and {-meH} used in the same sentence/clause:

loS... qIb HeHDaq, 'u' SepmeyDaq Sovbe'lu'bogh lenglu'meH He
  ghoSlu'bogh retlhDaq 'oHtaH
It waits... on the edge of the galaxy, beside a passage to unknown
 regions of the universe. (S99)

ngongmeH wa' DujDaq nuHmey nISbe'bogh So'wI' jomlu'pu'
[A cloaking device which didn't disrupt weaponry was installed in
 one experimental ship. (untranslated on card)] (S33)

jolbogh ghom wa'DIch DamuvlaHmeH De' DaneHchugh, Se'vam yIjIHtaH
Stay tuned for information on how you can be among the first to beam
 aboard! (STX)

'elmeH chaw'mey je'lu'ta'bogh
will-call tickets (WSC)

SaqSub'e' muSHa'bogh pawmeH leng qeylIS HuDmey Sal ghIq ghIr
And Kahless traveled to his beloved Saq'sub, over the mountains (PB)

may' luqotlhbogh DInobmeH matay'taHvIS mavangrup'a'
Shall we rise up together and give them the fight they deserve?
  (DSC "Battle at the Binary Stars")

--
Voragh

From: tlhIngan-Hol <tlhingan-hol-bounces at lists.kli.org> On Behalf Of SuStel