[tlhIngan Hol] goethe about greece

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Sun Nov 21 06:45:57 PST 2021

I'm sharing this because I know, that many of you couldn't sleep last
night, wondering what Goethe had to say about Greece.

So, here it is:

"What is the mind and heart for the man, is greece for the whole world".

ram vorgh, QongchoHmeH 'op naDev nuv, nIDtaH, 'a QongchoHlaHbe'chu',
'elaDya' lubopbogh goethe mu' Sovbe'mo'. 'e' vISovmo', QInvam vIngeH.

vaj:

< nuvvaD potlhchu' yab tIq je, 'ej jaSHa' qo' HochvaD potlhchu' 'elaDya' >

Or..

< taychoHmeH nuv, potlhchu' yabDaj tIqDaj je, 'ej taychoHmeH qo', jaSHa'
potlhchu' 'elaDya' >

Or maybe:

< qo' yab qo' tIq je 'oH 'elaDya''e' >

Or maybe even:

< nuvvaD Qu' luturbogh yabDaj tIqDaj je' 'oH qo'vaD Qu''e' turbogh 'elaDya'

Of the four options, the most direct seems to be the third, perhaps the
most literal is the last, but the one I like most is the second, since I
think is the one closer to what Goethe actually meant.

--
Dana'an
https://sacredtextsinklingon.wordpress.com/