[tlhIngan Hol] difference between someone somebody and vay'

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Mar 30 13:46:31 PDT 2021

mayqel, sometimes {vay'} isn't translated by "someone/anyone" or "something/anything" at all:

qeylIS'e' lIjlaHbe'bogh vay'
Kahless the Unforgettable  (S8)

vay' DaneHbogh yIchargh
Conquer what you desire. (TKW)

vay' DaghIjlaHchugh bIHoSghaj
Fear is power. (TKW)

batlh Heghlu'chugh noDnISbe' vay'
An honorable death requires no vengeance. (TKW)

vay' DalarghDI' yIqaw
Remember the scent. (TKW)

pIj monchugh vay' yIvoqQo'
Don't trust those who frequently smile. (TKW)

chIch vay' 'oy'moHmeH 'oy'naQ 'ul law' tlhuD 'oH
Painstiks... emit a highly-charged shock for the express
 purpose of inflicting pain. (S32)

HoSHal ghajchugh vay', mI' naghmey tIronmoH. wa'maHlogh
boq'egh mI' naghmey; chen qav'ap. ghajwI'vaD qav'ap yIDIl.
If [energy source is] owned, throw dice and pay owner a total
 ten times amount shown. (MKE)

Duj ghajchugh vay', cha'logh boq'egh qav'ap motlh; chen qav'ap le'.
 ghajwI'vaD qav'ap le' yIDIl.
If [ship is] owned, pay owner twice the rental to which they are
 otherwise entitled. (MKE)

 yab matlh muvchuqghach Sorgh vay' 'e' vIbotjaj.
Let me not to the marriage of true minds admit impediments. (Sonnet 116)

--
Voragh