[tlhIngan Hol] Klingon Word of the Day: Hutlh

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Jun 15 09:16:47 PDT 2021

Klingon word: 	Hutlh
Part of speech: 	verb
Definition: 	lack, be without

butlh DaHutlh
You lack dirt under your fingernails. TKW

HuH DaHutlh
You lack gall (bile). TKW

Hom Hutlhbogh ghab
*ghab* that lacks bone. KGT

wa' joQ Hutlh ghaH
He/she lacks one rib. KGT

Huch DaHutlh
You lack money. KGT

DarSeqmey DaHutlh
You lack money (i.e. "You lack *darseks*") KGT

Quch DaHutlh
You lack a forehead.  KGT

["The remark 'You lack a forehead' would be considered extremely offensive to a Klingon, calling into question his or her very identity." (KGT 193f)]

nab Hutlh 'ach vang
He/she lacks a plan, but he/she takes action.
(i.e. He/she improvises.) KGT

tera' poH jaj wa', jar wa', jaj loSDIch, DIS wa'-Hut-Hut-chorgh :
   HovpoHvetlh latlh nab yIHutlh
Save this Stardate : Sunday, January 4, 1998. STX

quv Hutlh
lack honor (cf. KGT 155)

quv Hutlh HoHbogh tlhIngan 'ach qabDaj 'angbe'bogh
A Klingon who kills without showing his face has no honor. TKW

'ang'eghQo' quv Hutlhbogh jagh neH ghobtaHvIS ghaH
Only an enemy without honor refuses to show himself in battle. TKW

tlham Hutlh
lack gravity (i.e. "lack structure/order") (cf. KGT 165)

HochvaD pung Hutlh qul
flames have no mercy for anyone. PB

Doj chalqachDaj veHmey Hutlh
Its towers grand, the space infinite (PB)

SEE ALSO:
Dach 		be absent (v)
loj 		be all gone (v)
Duy' 		be defective (v)
nop 		omit (v)
'ot 		withhold (information) (v)

ghaj 		have (v)
SaH 		be present (v)
yap 		be enough, sufficient (v)
chuv 		be left over (v)

--
Voragh, Ca'Non Master of the Klingons
    Please contribute relevant vocabulary from the last year or two. I’ve fallen