[tlhIngan Hol] hard truths about the future

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Wed Dec 29 04:17:08 PST 2021

charghwI':
> So, brushing off the KLI as if they were an annoyance somehow standing
> in the way of progress of The Way Things Should Be is a little short-sighted.

I think you're misunderstanding what people are actually trying to say.

No one is trying to diminish the importance of KLI, let alone describe
it as a hindrance. On the contrary, I believe that everyone is aware
of its' contribution to the language.

But KLI has no right to act in the manner of "a bunch of KLI buddies
get together, vote each other, and then present themselves as the new
creators of canon, whose authority all should accept". If KLI acts
this way when that day comes, it will be truly sad.

The people studying klingon for years, aren't some kind of animals to
be rounded up and handed over to whoever believes that he has the
right to self-appoint himself as the next Okrand. Not even Okrand
himself has the right to say "from now on x person will be the voice
of matlh."

What are we? Some kind of brainless lobotomized slaves, who will
simply be herded to the "authority" of whoever thinks he can be the
next Okrand?

No, no, no. You don't get to do that. It's as ridiculous as demanding
someone to accept to be operated on by a doctor he doesn't trust, just
because that doctor was voted by his buddies to be the best.

Adult people aren't cattle, whose ownership you can transfer to some
next guy who happens to be your buddy, or by whatever criteria you see
fit. Adult people have a mind and can decide for their own.

This is Sparta, as Leonidas would say, and I'll be damned and burning
in Hell, if I ever accept anyone's authority, other than the authority
of Okrand.

Do'Ha' nuvpu' mu'mey DayajHa'law'. potlh kli, pagh bot, Hol num 'ej
'e' luSov Hoch. 'ach ghomchuqchugh 'op, wa' wIvchugh latlh, yej
luchenmoHchugh, 'ej jatlhchugh < DaH tlhIngan Hol De' chu' wISeH
maH'e' >, mujchu', 'ej nuvpu'vam SughmeH kli, nIDchugh, Qaghchu' kli.
qaStaHvIS DISmey, tlhIngan Hol luHaD 'op, 'ej Ha'DIbaH lulIqlu'bogh
'ej luSeHlu'bogh rurbe'chu' 'opvam. 'oqranD mojlaH pagh, 'ej vabDot
jalthlaHbe' 'oqranD < DaH x yIlobchoH >. nuq maH? pagh yab/yab
QIHlu'pu'bogh toy'wI''a'pu' maH'a'? wIlIqlu''a', 'ej vay' teblaw'vaD
wInoblu''a'? jaSHa' vanglaH pagh. DIbvam ghajbe'. vabDot HaqwI'vaD
po'wI' luDamchugh, juppu'Daj, Qelvam voqbe'chugh SID, chay' SIDvamvaD
Qelvam lajmoHlaH'a' vay'? nIm luchenmoHbogh Ha'DIbaH chaHbe' nuv
nen'e', 'ej paghvaD nuvpu'vam noblaH vay'. QublaHbogh yab lughaj
nenwI', 'ej nIteb wuqlaH. < naDev 'oHtaH sparta'e' > jatlhpu' leonidas
voDleH, 'ej lughchu'. 'oqranD teblaw' neH vIlaj.

--
Dana'an
https://sacredtextsinklingon.wordpress.com/