[tlhIngan Hol] {-DI'} and {-chugh} with {vaj} and {ghIq}/{ngugh}

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Thu Apr 15 04:52:45 PDT 2021

choqIpDI', ghIq/ngugh pagh qa'atmoH
as soon as you hit me, at that time/subsequently I'll disinherit you

choqIpchugh, vaj pagh qa'atmoH
if you hit me, in that case I'll disinherit you

cha' tlhIngan mu'tlheghvam vorgh vIlaDtaHvIS, jumbogh pagh vIjem. 'a DaH
jIqon:

choqIpDI', vaj pagh qa'atmoH
as soon as you hit me, in that case I'll disinherit you

choqIpchugh, ghIq/ngugh qa'atmoH
if you hit me, at that time/subsequently I'll disinherit you

cha' tlhIngan mu'tlheghvam vIlaDtaHvIS, jumlaw' vay', 'a pagh pab chut
lubIv.

vaj merghchugh {-DI'} {vaj} je, 'ej merghchugh {-chugh} {ghIq/ngugh} je,
lugh'a'?

~ Dana'an