[tlhIngan Hol] imperatives as sao; does it make sense ?

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Tue Sep 22 05:29:13 PDT 2020

SuStel:
> As we learn in Klingon for the Galactic Traveler,
> a Klingon will "never [use] an indirect expression when a blunt one will do.

Do'Ha', 'ej mu'IQmoH ngoDvam, 'eQ jItlhojpu'mo'..

not ngoDvammo' tlhIngan Hol lugh jatlhlaH foghorn leghorn. jatlhtaHvIS
bo'Deghvam, roD < jIjatlh > jatlhnISba'. yIbej:

https://www.youtube.com/watch?v=kF6qUh3T9KE

bo'DeghvamvaD tlhIngan Hol wIghojchoHmoHchugh, 'ej ghaHvaD
majatlhchugh "a Klingon will "never [use] an indirect expression when
a blunt one will do", vaj 'ItchoH bo'Deghvam.

~ Qa'yIn