[tlhIngan Hol] excuse me, but how the jay' does -'eghmoH actually work ?

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Fri Sep 18 05:58:53 PDT 2020

qaStaHvIS QIn tlheghvam, jIHvaD qay'pu' wa': chay' {quv
luHutlh'eghmoHpu' romuluSngan} mu'tlhegh yajnISlu'. 'op rep ret, vay'
Daj vIQubpu'. 'ej chaq jIHvaD mu'tlheghvam qay' QIjlaHchu' vay'vam.
pelaD.

HoH
kill

HoH'egh
commit suicide
(kill oneself)

jIHoH'eghmoH
I cause someone unspecified to commit suicide
(I cause someone unspecified to kill himself)

luHoH'eghmoH
they cause him/her to commit suicide
(they cause him/her to kill himself/herself)

vaj..

quv luHutlh'eghmoHpu' romuluSngan
the romulans cause the honor to lack itself

chaq QIjlaw'ghachvam 'oH mu'tlhegh wa'DIch QIjchu'ghach'e'.

~ Qa'yIn