[tlhIngan Hol] does -jaj have the "may your request be granted" meaning ?

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Thu Oct 1 05:20:58 PDT 2020

SuStel voragh lieven charghwI' ghunchu'wI' je Sujangpu'mo', Satlho'.

jIH:
> "may your request be granted"
SuStel:
> I'm not sure that you'd hear it in English in this form, even from royalty
ghunchu'wI':
> I don’t understand the question

SuStel, bIlugh; 'elaDya' Hol paqDaq "may" lo'vam vItu'pu', 'ej
meqvammo' yajlaHbe' ghunchu'wI'. 'elaDya' Hol "may" lo' oH. 'ej vIt
vI'otHa'meH, jIjatlhnIS je: < 'elaDya' Hol ngo' bop QIn tlheghvam ghu'
qay'.. >

"may" lo'vam vIDelmeH, 'op eob new testament mu'tlhegh vIrevnIS. pelaD..

eob matthew paq vIrev; (eob = eastern orthodox bible)

8:13: "... let it be done for you as you have believed"
9:29: "... according to your faith let it be done to you"
10:13: "if the household is worthy let your peace come upon it, but if
it is not worthy, let your peace return to you"
11:15: "... let anyone with ears listen"
15:28: "... woman, great is your faith, let it be done to you even as
you desire ..."
16:24: "... if anyone desires to come after me let him deny himself
take up his cross and follow me"
19:6: "therefore what god has joined together let no one tear apart"
19:12 "... he who is able to receive this saying let him receive it"

DIvI' Hol eob mughta'ghach mu'tlhegh bIH mu'tlheghvam'e', 'ej "let"
mu' lulo'. 'a "let" mu' lo'be' 'elaDya' Hol text wa'DIch. "let" mu'
lulo'be' 'elaDya' Hol ngo' mu'tlheghmeyvam..

DaH peqIm; 'elaDya' Hol ngo' mu'tlheghmeyvam mughqangchugh vay', 'ej
mu'tlheghmeyvamvaD 'elaDya' Hol vur mu'tlheghmey mojqangmoHchugh, vaj
"may" mu' lo'nIS. wanI'*vam*mo' jImISchoHpu'.

tlhIngan {-jaj} mojaq yajmeH laHwIj nISchu'pu' 'elaDya' Hol.. 'ach DaH
jIyaj, 'ej meqvammo' Satlho'.

ghunchu'wI':
> At qep'a' wejDIch, Marc Okrand gave a brief speech in Klingon before the Cabaret.
> He ended with taghjaj Qujmey, and translated it as Let the games begin! That’s a bit
> of evidence in favor of using -jaj for the kind of idea that you might be asking about.

potlhbej De'vam. 'ej De'vam DalInpu'mo', qatlho'.

Do'Ha', wa' wanI' neH 'oH wanI'vam.. meqvammo', jIQaghbe'bejmeH,
jInmeH wanI''e' neH chIwbogh {-jaj} vIqel, {-jaj} vIlo'taHvIS

~ Qa'yIn