[tlhIngan Hol] can we place type-5 noun suffixes on the {'e'} of a sao ?

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Wed Jan 15 13:00:11 PST 2020

charghwI':
> My goal is simple curiosity and
> amusement. My hope is that you can be
> more amused by the continued
> discussion than distressed by it.

fse:

I understand that you may find strange some of the things I ask..

And perhaps you wonder: "why does he need to ask these questions ?".

But darth sidious has already explained, why.

In "revenge of the sith" he says:

..anakin, if one is to understand klingon, one must study all its aspects,
not just the dogmatic narrow view of those who say "rephrase", or "don't
ask that". If you wish to become a complete and wise speaker of klingon,
you must embrace...a larger view of the language..

tlh:

jIgheltaHvIS, chaq nImer ghelmeH mu'meywIj. 'e' vIyaj..

'ej chaq bISIv: qatlh jaSHa' ghelnIS ?

wa' meqmo' jIghel; 'ej meqvam Delchu'pu' sidious joH.

qaStaHvIS sith bortaS much, jatlh sidious:

… anakin, tlhIngan Hol yajmeH vay', Hoch DuHmeyDaj HaDnIS nuvvam. jatlh
'op: {jaS mu'tlheghvam yIchenmoH}; qoj jatlh 'opvam: {jaSHa' yIghelQo'}.
'ach, 'opvam Dabe'nIS nuv. lughchu'bogh mu'mey jatlhwI'pu' Da 'opvam;
mu'mey luHonbe'lu'bogh jatlhwI'pu' Da 'opvam. 'ej qechmey pIm lajqangbe'taH
nuvpu'vam.

tlhIngan Hol jatlhwI' po' Damoj DaneHchugh, 'ej tlhIngan Hol Sov'a' DaSuq
DaneHchugh, vaj vay' DalajnISchu':

latlh tlhIngan Hol lo' DalajnIS..

~ mayqel qunen'oS