[tlhIngan Hol] Klingon Word of the Day: potlh

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Mon Dec 21 11:28:32 PST 2020

Klingon Word of the Day for Saturday, December 19, 2020

Klingon word: potlh
Part of speech: verb
Definition: be important

potlhbe' to'.
[Tactics aren't important. (i.e. get it anyway you can!)] (ST3 DVD case)

tlhIngan qorDu' pong potlh law' Hoch potlh puS
Above all, the Klingon family name is highly valued. (S13)

qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob potlhqu'
devotion and loyalty to family is one of the most important Klingon
 virtues. (S13)

batlh potlh law' yIn potlh puS
Honor is more important than life. (TKW)

potlhbe'chugh yay qatlh pe''eghlu'
If winning is not important, then why keep score? (TKW)

tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh Qo'noS potlh law' Hoch potlh puS.
The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS... (S27)

nentay loptaHvIS tlhIngan potlh tlhIngan 'oy'naQ'e'
The Klingon Painstik is an important part of a Klingon's Age of
 Ascension ceremony. (S32)

tlhIngan toQDuj Duj De' potlh
Klingon Bird of Prey General Specifications. (KBoP)

Marc Okrand jIH.  De' potlh vIlab.
I am Marc Okrand and I bring you an important message. ('U'-MTK)

DaH wanI' potlh taghlu'
Now, the time had come  (PB)

potlhmo' batlh, vIqawba'
Because you care about honor. (STID)

SEE:
potlh  		consequential thing,  something important (n)

tlhIngan qorDu' potlh
Klingon Family Values. S13

leghchu' tIq neH.  potlh leghlaHbe' mIn.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. (TLP chapter XXI)

potlh De'  	priority message (n)

HoD, yo'SeH yaHnIvvo' potlh De' wIHevtaH
[Captain, we are receiving a priority message from [Fleet] Operations Command. (ST5 notes)

SEE ALSO
pav 		be urgent (v)
'ut 		be essential, necessary (v)
ram 		be trivial, insignificant (v)

ghob 		virtue (n)
qolqoS 		core, essence (n)
vIt 		truth (n)
ngoD 		fact (n)
ngoQ 		goal, purpose (n)
chabal 		something desired or requested (n)
Dap 		nonsence (n)
tu'HomI'raH 	something useless (n)

--
Voragh, Ca'Non Master of the Klingons
   Feel free to mention any relevant vocabulary or notes from the last year