[tlhIngan Hol] mu' chu': 'aS 'IDnar pIn'a' Dun

Will Martin willmartin2 at mac.com
Wed Apr 22 14:27:49 PDT 2020

nISwI’ ngISwIj

Not something easily said five times fast.

Not for ME, anyway. I’m sure there are plenty of people here who don’t consider it difficult.

For your amusement, because, what else were you intending to do for the next few minutes anyway, right? A dialog:

nISwI’ ngISwIj yIqem!

nISwI’ ngISlIj?

HIja’!

Qo’!

qatlh?

‘IH SutwIj. Say’. nIj nISwI’ ngISlIj.

nIjlI’’a' nISwI’ ngISwIj?

HIja’!

chaq loQ Qoy’ neH ‘ej ngaStaH nISwI’ ngISwIj ngaSwI’.

ghobe’! ghurlI’ nISwI’ ngISlIj yughbogh ngengHom’e’. ngengHomqoqvamDaq QIt lItchlaw’ nISwI’ ngISlIj ngaSwI’.

ngIS Hutlhmo’ vumbe' ngISwI’ talwIj, ‘ach vumchu’ SoHDaq Qeqbogh nISwI’ HIchwIj. vaj qara’qa’. nISwI’ nISwIj yIqem!

HIja’ qaH. SIbI’ qatoy’!

charghwI’ vaghnerya’ngan

rInpa’ bomnIS be’’a’ pI’.