[tlhIngan Hol] Expressing exterior

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Fri Mar 15 02:21:22 PDT 2019

De'vID:
> We've had this conversation already:

loD tuv ghaH lieven'e'; 'ej reH lieven laHvam vIHo'.
lieven is patient man; and always I've admired this ability of his.

Do'Ha', lieven jIHbe'..
unfortunately, I'm not lieven..

'o De'vID, DevID..
oh david, david..

qaStaHvIS wej DIS vorgh, vatlh law'qu' QIn vIghItlhta'; Hoch QInmeyvam
DaqawlaHchugh, vaj qawlIj vIHo'qu'..
during the past three years, I have written hundreds of messages; if
you're able to remember them all, then I truly admire your memory

'a ro' mojchugh ghIt..
but on the other hand..

jIghItlhDI', reH jIHvaD QIn tetlhvam tamey DanuDchugh, vaj choquvmoHqu'!
if as soon as I write, you search on my behalf this list's archives,
then you flatter me!

hahaha

~ changan qIj