[tlhIngan Hol] A long document

Daniel Dadap daniel at dadap.net
Mon Mar 11 10:23:49 PDT 2019

> On Mar 11, 2019, at 11:28, Will Martin <willmartin2 at mac.com> wrote:
>
> And I would not argue at all. I agree much more than you can imagine.

I meant argue purely in a rhetorical sense. No implication of disagreement was intended. In fact, I rather expected you’d most likely agree.

Dajbej mu'mey DaghItlhta'bogh 'ach QaghHomHey puS vItu'. QaghHommeyna' bIHchugh neH vaj qay'be', qayajlaHchu' QaghHomHey vIqImHa'chugh, 'ach chIch QaghmeyHeyvam DaghItlhta'chugh meqlIj vIyaj vIneH. QaghHommeyna' bIHbe'chugh, bIH HIQIj.

> vIHDI’ DabqI’na’ vIH HIvje’law’.

HIvje'Hey DaHech'a'? DIp mojaq 'oHbe' -law''e'.

> wa’ Doch luchaHbe’.

nuq 'oS wot “chaH”? mu'ghomDaq vISamlaHbe'. DIp qa'meH mu' “chaH” DaHechchugh, moHaq ghajlaHbe' mu' Seghvam 'e' vIHar.

> wanI'mey chaH Hoch Doch.

qatlh “chaH” bIjatlh 'ej “bIH” qa'law'? qatlh Dachlaw' “-'e'”?

QaghHommeyHeylIjmo' neH qaghel. (reH “QaghHommeyHeylIjmo'” jIjatlhmeH meq vIneHtaH, mubelmoHmo' mu'vetlh Dogh.)