[tlhIngan Hol] the contradiction of yoda

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Fri Mar 8 09:50:47 PST 2019

pImchu' maH, pIm Hoch.
we're all different

taghwI' jIHtaHvIS, jIHvaD mu'tlheghmeyDaj mugh pagh. vaj jIQeHchoH,
raS qIp ro'wIj 'ej jIjatlh; ngagh'eghjaj qeylIS ! tlhIngan Hol vIghoj,
vabDot ngoQwIj Qav 'oHchugh, Holvam vIghoj jay' !

when I was a beginner no one translated for me his sentences, so I
became pissed; I striked my fist on the table and said: kahless be
damned, I will learn this f*** language, even if it is the last thing
i do.

nuv meqmeyDaj per tIqDaj DI'onmey
it all depends on the individual

'op nuvpu'vaD Qatlhchugh, Daj; Qatlhchugh qa'chaj qaD, vaj tagha' DublaH
for some people, if it is difficult, it is interesting; if it is
difficult it challenges their mind so finally they advance.

'ej chaq, tlhoy ghojmeH mIw ngeDmoH ski.
and perhaps, ski oversimplifies the process

jISovbe'..
I don't know..

wa' De' neH vIghojbej..
only one thing I know for sure..