[tlhIngan Hol] Archive of past qep'a' & qepHommey

Lieven L. Litaer levinius at gmx.de
Mon Jun 24 02:37:56 PDT 2019

Am 24.06.2019 um 11:10 schrieb De'vID:
> {'eb Qav} jachDI' chom, Qav 'ebvam Qapqa'pa' tach. Qapqa'DI' tach, latlh
> 'eb tu'lu'ba'.
>
> {Qavbogh wej qep'a' 'ej qaSpu'bogh} poD 'oSba' {Qavbogh wej qep'a'}.

jIQoch. mu'tlhegh lo'DI' chom, qaStaHvIS jajvetlh latlh 'eb
tu'lu'be'qu'. chaq tugh latlh 'eb tu'lu', 'ach jajvetlh ba'SuqDaq Qav
'eb, latlh tu'lu'be'mo'.

qep'a' vorgh vIbuStaHvIS 'oHvaD {qep'a' Qav} vIpongDI', vaj jang vay':
qatlh Qav 'oH? latlh nabbe'lu''a'?

Heghpu'DI' tlhIngan Hol yejHaD, vaj qaS qep'a' Qav.

SKI: I think that in the bar-scene, Qav referred to the absolutley final
last possibility in the game, as it's over after that, but of course the
game will restart with new chances the next day. If you refer to qep'a'
2018, that was not the "final" in a row, in the sense of "there will be
no more". Nobody ever said "This was the last qep'a'." It's the last
qep'a' (Qav) if the KLI decides to close its doors.

--
Lieven L. Litaer
aka the "Klingon Teacher from Germany"