[tlhIngan Hol] Klingon Word of the Day: qaS

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Jun 18 08:16:51 PDT 2019

Klingon Word of the Day for Tuesday, June 18, 2019

Klingon word: qaS
Part of speech: verb
Definition: occur, happen

naDev qaS wanI' ramqu'
There's nothing happening here. TKD

meH, naDev qaS wanI' ramqu'
Bridge, nothing happening here. ST3

targhlIj Daje'.  qaS wanI' ramqu'.
Feed your targ without incident. MKE

qaS jajlo', wovchoH chal
Then dawn lights the surroundings (PB)

qaStaH nuq jay'
What the #$%@ is happening? TKD/ST6

pa'Daq qaStaH nuq
What's happening over there? CK

qaStaHvIS wa' ram loS SaD Hugh SIjlaH qetbogh loD
4,000 throats may be cut in one night by a running man. TKD

qaStaHvIS wej puq poHmey vav puqloDpu' puqloDpu'chaj je quvHa'moH vav quvHa'ghach
The dishonor of the father dishonors his sons and their sons for three generations. TKW

qaStaHvIS wa'maH puq poHmey, wo'rIv betleH ghaj qorDu'Daj
Worf's bat'telh has been in his family for ten generations. S8

qaStaHvIS wanI’vam yIDachQo’
Don't miss this event!  (WSC)

qaStaHvIS DISwIj javDIch
When I was six years old (Lieven < Okrand, 7/25/2016)

qaStaHvIS rep law' Hargh
   vaS'a' teb
   molor SuvwI'pu' 'Iw
[translation not available]  (PB)

chu'DI' maS 'ej qaStaHvIS ram
On the night of the new moon  (PB)

qaStaHvIS wa’maH tup taH much
The presentation lasts for 10 minutes.  (qep’a’ 2016)

poH tuj bI'reS nungbogh wa' jaj qeylIS DIS chorghvatlh loSmaH jav qaStaHvIS. [sic]
In the days that follow the summer solstice in the Year of Kahless 846. ('U'-MTK)

qaStaHvIS qepHom jIjeS
qaS qepHom ’ej jIjeS
qaS qepHom vaj jIjeS
I participate in the qepHom. (Lieven < MO, 10/19/2016, qepHom 2016)

qaSDI' nenghep, qa' patlh chu' chav tlhIngan SuvwI'
The Age of Ascension marks a new level of spiritual attainment by a Klingon warrior. S9

jIvIb.  qaSDI’ vatlh DIS poH cha’maH Hut, jImev.
I time-travel to the 29th century. (qep'a' 2016)

laS veghaS HIltonDaq «Hov leng: yIjeSchu'» qaSchoHmo', bIlopqu'meH HIlton yIghoS
Come celebrate the grand opening of Star Trek: The Experience at the Las Vegas Hilton. STX

SEE ALSO:
quq 		happen simultaneously (v)
lIb 		be impending, imminent, loom (v)

--