[tlhIngan Hol] How would you express "root of a tree" ?

De'vID de.vid.jonpin at gmail.com
Mon Jul 15 03:20:02 PDT 2019

On Mon, 15 Jul 2019 at 11:56, mayqel qunen'oS <mihkoun at gmail.com> wrote:

> De'vID:
> -- begin quote ---
> <Here are some examples of inappropriate posts which will result in
> your immediate removal from the list:
> * Posts with vulgar, offending language...> (KLI mailing list FAQ, 'ay'
> 1.2.5)
> --- end quote ---
>
> SuStelvaD mu'meyvam nIb DaghItlhqa'pu'. QIn tetlhvam mejlu'; tlhoy 'e'
> Dajallaw'.
>
> You've written this for SuStel too. It seems, you have a secret desire
> for someone leaving.

chutmey lupablu' neH vIneH jay'.

> jIH:
> > ngaghqangbe'lu'chugh 'InSep QanwI' tuQbe'lu'...
>
> tlhIngan Hol mu'tlhegh 'oHlaw' mu'tlheghvam'e'. 'ej pagh HIvbej. 'ej
> naDev, tlhIngan Hol lo'taHvIS vay', Hoch luboplaH mu'meyDaj. chutmey
> Dapojbogh Davuvqang'a' ? wa'DIch, chutmey tIchoH, 'ej ghIq jIHeQ.
>
> It seems that this sentence is in klingon, and it certainly doesn't
> attack anyone. Also, here, while someone uses klingon, he can write
> about anything.
>
> Are you able to respect the rules, which you recite ? First, change
> the rules, and *then* I'll change the way I write.

bIlughbe'. chutmey DayajHa'law'. chutmey bIv Qutbogh QIn 'ej mawbogh,
vabDot tlhIngan Hol lo' QIn. mItbe' 'e' chovlaH loHwI'.

'ej qatlh Qut ? mu'meyvam vItlhobtaHvIS, Qel tlhach mu'mey vItlhob.
> muj yajlaw'ghachlIj.
>
> and why is the sentence "vulgar" ? While I was requesting the words
> {'InSep, qey'Hav, etc}, I was requesting medical terminology. Its your
> understanding which is flawed.

Qutbe' mu'mey. Qut lo'lIj. «ngagh» DamughmeH "frack" DaghItlhDI', mu' Qut
DaHechbogh Sovlu'chu'.

--
De'vID