[tlhIngan Hol] How would you express "root of a tree" ?

Alan Anderson qunchuy at alcaco.net
Sun Jul 14 13:44:47 PDT 2019

On Sun, Jul 14, 2019 at 3:50 PM De'vID <de.vid.jonpin at gmail.com> wrote:

> On Sun, 14 Jul 2019 at 10:25, mayqel qunen'oS <mihkoun at gmail.com> wrote:
>

> pa'logh, naDev tlhIngan Hol vIlo'taHvIS, motlh jang pagh; vaj chay'
>> vIqeqlaH ?
>> while I used to write here in klingon, usually noone replied. So, how
>> am I supposed to practice ?
>>

> motlh taQqu'mo' QInmeylIj 'ej ghaytan nuvpu' maw, nIjangbe' latlh.

rut Dal Soj qelbogh QIn. Sith vISaHbe'. Qongbogh vIghro' vISaHbe'.
jIghaqlaHbe'mo' jIjangbe' jIH.
motlh taQ. taQtaHghach vItungHa'moH vIneHbe'mo' jIjangbe' jIH.
qen QutchoHpu'. QutwI' vIje'moHbe'meH jIjangbe' jIH.

'ej Dajanglu'pu'DI', pIj jangwI' DaqImQo'. mu' lo' Dayaj DaneHba', 'a
jatlhta'be'chugh Marc Okrand, qeS Dalajqangbe'.
juvuvbe'law' 'ej roD vuDlIj neH DaSaHlaw'. bI'Ijbe'taHchugh, qatlh poHmaj
wInatlhqangnIS?

> ngaghqangbe'lu'chugh 'InSep QanwI' tuQbe'lu', 'ej wa' Hol
>> lo'qangbe'lu'chugh Holvam ghojbe'lu', jay'.
>> someone doesn't wear a rubber unless he's willing to frack, and he
>> doesn't learn a language unless he's willing to use it.
>>

> qay' QInvam. bIyaj'a'?

lugh De'vID.

-- ghunchu'wI'