[tlhIngan Hol] when to {-vaD} and when to {-Daq}

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Thu Dec 5 07:29:22 PST 2019

> tera'vo' Qo'noSvaD taj vIngeH
> I send the knife from earth to kronos

{tera'vo' Qo'noSvaD taj vIngeH}  "from Earth for (the benefit of) Kronos"
{tera'vo' Qo'noSDaq taj vIngeH}  "from Earth to(wards) Kronos"

See:

  naDevvo' vaS'a'Daq majaHlaH'a'
  Can we get to the Great Hall from here? PK

  juHqo' Qo'noSvo' loghDaq lengtaHvIS tlhInganpu'
  During the (aggressive) expansion of the Klingon people from their
  homeworld of Kronos into space... SP1

  'Iw bIQtIqvo' toS SuvwI' yoH puH QaDDaq paw
  The fearless warrior climbs out of the blood onto dry land. PB

  betleHvo' qotar [sic!] mInDu' mIghDaq boch 'otlh
  Light reflects off the bat'leth into Fek'lhr's evil eyes. PB

--
Voragh