[tlhIngan Hol] Verbs of measure

mayqel qunen'oS mihkoun at gmail.com
Tue Apr 2 02:55:08 PDT 2019

charghwI':
> I am a Friend of Maltz, and several words exist in the Klingon vocabulary because I asked for them

wa' Dol nIvDaq matay'DI' maQap.. pa'logh, 'op mu'mey chu' vItlhobta'
je, 'ej maHvaD mu'meyvam 'otHa'ta' matlh; vaj muquvmoHpu'. not
muleghpu' 'a muquvmoHpu', 'ej maHvaD 'op mu'mey tu'lu', mu'meyvam
vItlhobta'mo'. vaj jIbel. vabDot, maHvaD narghpu' {net jalchugh},
qaSpu'DI' wa' poH; qaStaHvIS poHvam, irrealis wIghajpu'be'mo'
jIbepqu'taH.. 'ej ghIq, narghpu' {net jalchugh}. poymar.. vaj ,
nItebHa' maQap, nItebHa' mataH.

We succeed together in a greater whole..

In the past, I have asked for several new words, and maltz disclosed
these words for us. I felt honored, since maltz has never even seen
me; however, now, a number of words exists because I asked for them,
so I'm pleased. even the {net jalchugh} mysteriously appeared, after a
period I was complaining (rather intensely..) with regards to the fact
that klingon didn't have irrealis. So, together, as a community, we
succeed, and together, as a community, we survive.

charghwI':
> I’ve always been impressed by how much work most people on this list actually
> put into the skill levels they’ve achieved here, either by impressive natural talent
> or by dogged determination and years of practice.

bIlugh; tlhIngan Hol lo'laHchu'meH vay', tlhoy vumnIS. meqvammo',
Holvam (Holmaj) lupumchoHDI' taghwI'pu' latlhpu' joq, matIwchoH.
HolvamvaD, tlhoy mavumta'mo', 'ej tlhoy mavumtaHmo', qeQ
wIcherghqangbe'bej jay' !

You're right; in order to learn properly klingon, you need to work
your ass off. Because of this reason, when beginners or strangers
begin to accuse this language (our language), we tend to react
emotionally. Because we have worked excessively, and continue working
excessively for it, we certainly aren't willing to tolerate anyone's
crap.

'ej QISta', wa' qeS neH.. yIlaj DaneHchugh..
and christa, just an advice.. accept it if you want..

povbej boQwI', 'a tlhoy yIwuvQo'; tlhIngan Hol DaghojmeH, yabwIj
DaraDnIS; 'a 'oHvaD, DuH ngeD (boQwI') DanobtaHchugh, chay' tlhIngan
Hol bItlhlaH ? mu'tlheghmeylIj le' DaqonlaHmeH, SoH retlhDaq boQwI'
DalannIS. Do'Ha', pagh latlh DuH tu'lu'.

boQwI' is really great, but don't rely excessively on it; in order to
learn klingon you need to force your mind; but if you continuously
offer it the easy way out (boQwI'), then how will it adapt to klingon
? In order to become able to compose your own particular sentences,
you need to set boQwI' aside. Unfortunately, there is no other way..

~ m. qunen'oS
I find ca'non inadherence disturbing