[tlhIngan Hol] What is Klingon?

SuStel sustel at trimboli.name
Sat Jun 2 06:06:09 PDT 2018

On 6/2/2018 9:00 AM, kechpaja wrote:
> tlhIngan Hol wIjatlhtaHvIS chay' DIvI' Holvo' {What is Klingon?} wImugh?
>
> {nuq 'oH tlhIngan Hol'e'} jatlhlu' 'e' vIHar. 'ach muchDaq* {nuq
> tlhIngan Hol} lo'pu' André Müller, 'ej vIghelDI' bejbe' ghaH.

*nuq* and *'Iv* have the ability to act like pronouns in that you can
ask questions like *Dochvam nuq?*/What is that?/ I don't think we've
seen the order /<//question word> <noun>/ before, though. To be safe,
until someone could point out an example, I'd have said *tlhIngan Hol
nuq* (or, of course, the fuller *nuq 'oH tlhIngan Hol'e'***or*tlhIngan
Hol 'oH nuq'e'*).