[tlhIngan Hol] Klingon Word of the Day: veqlargh

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Thu Apr 12 08:22:45 PDT 2018

Klingon word: veqlargh
Part of speech: noun
Definition: devil, demon, Fek'lhr
Source: ADD

HIvqa' veqlargh
The Fek'lhr strikes again!  (PK)

veqlarghlI' yIbuS 'ej veqlarghwI' vIbuS
You pay attention to your Fek'lhr and I will pay attention to mine. (TKW)
 (i.e. each individual has his own individual concerns)

qej; veqlargh rur
mean as Fek'lhr   (KGT)

muQaqmoHta' veqlargh
Fek'lhr made me behave in a falsely honorable manner (HQ 12.3)

veqlargh toj
[paq'raD section title] (PB)

wa' qa' nuD veqlargh, latlh qa' nuD veqlargh
the Fek'lhr inspects them one by one   (PB)

nuv 'umHa' leghchugh veqlargh ngoS nuv 'umHa'
Those unfit disintegrate at the glance of Fek'lhr   (PB)

ghe'tor 'el nuv ghe'torvo' tlheD ghaH
    'e' tu'be'chugh neH veqlargh
    ghe'torvo' cheghlaH nuvvam
One can only return from this Underworld,
    If Fek'lhr does not notice one
    Entering or leaving Gre'thor.   (PB)

pa' QeHHa'choH qotar veqlargh je
    quv Hutlhbogh qa' HoH
    quv Hutlh ngoQ Hutlh San Hutlh
Kotar and Fek'lhr cooled their rage there,
    Slaying spirits with no honor,
    No honor, no hope, no future.  (PB)

bIQ lungaSchugh tlhIngan 'aDDu'
    qoj yoHbe'chugh tlhIngan tIqDu'
    ghe'torDaq mutlhej 'ej veqlargh lutlhej
The Klingons with fear in their hearts
    And water in their veins
    Will stay in Gre'thor with me and Fek'lhr.  (PB)

QIt wa' qa' nuD veqlargh
    QIt latlh qa' nuD veqlargh
    Hegh lurur mInDu'Daj
[translation unavailable]  (PB)

tlhoS lojmItmey veghDI'
    qeylIS qorDu' je
    'el veqlargh
[translation unavailable]  (PB)

jach veqlargh jatlh
    muqaD vay' 'ej ghe'tor 'el porgh
    nuqDaq ghaH petaQ'e'
[translation unavailable]  (PB)

QeHqu'mo' veqlargh
    Hegh Duj lu'el cha' qotar qa'pu' qeylIS je
    'e' leghbe' veqlargh
[translation unavailable]  (PB)

veqlarghvo' narghbogh loD
    chutDaj bIv 'e' ngIlbogh loD
    DaH pongDaj Sov qotar
[translation unavailable]  (PB)

(Okrand, HQ 8.3):   There is also an idiomatic phrase which conveys the idea of jealousy:  {SuD veqlargh mInDu'.}  Literally, this means "Fek'lhr's eyes are yellow/green", but it is used to express the idea that somebody is jealous. It would be used in an exchange such as: