[tlhIngan Hol] Hard disc lifetime

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Sat Nov 11 07:08:40 PST 2017

QInvam vIghItlhtaHvIS, tlhIngan Hol vIqeq vIneHbe'; jISovnISmo' jIghel.

I'm not writing this post in order to practice klingon; this is something I
need to know.

'ej naDev, De'wI' po'wI' chaHmo' 'op nuv'e', jIghel.
and because here some people know about computers I'm asking.

vaj..
so..

wa' 2 tb hdd 3,5 sata tlhaplu', 'ej pa' much mIllogh je tamey lanlu'taHvIS,
qawHaqDaj naQ natlhlu'.

Someone takes a 2 tb hdd 3,5 sata, and fills it with media files.

ghIq, yorghDaq lanlu', 'ej qaStaHvIS DISmey, rut naw'lu'.

then he places it on a shelf, and in the course of years only occasionally
he accesses it.

qaStaHvIS DIS 'ar, Qapchu'laH hddvam ? tagha' QapHa''a' ?

How many years will this hdd be able to operate ? Will it eventually
malfunction ?

janglaHchugh De'wI' po'wI', tlho'wIj ghaj.

If someone who knows about computers would be able to answer, I would be
grateful.

~ nIghma'