[tlhIngan Hol] Klingon Word of the Day: le'

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Mon Jul 17 08:13:56 PDT 2017

> Klingon Word of the Day for Monday, July 17, 2017
>
> Klingon word: le'
> Part of speech: verb
> Definition: be special, be exceptional
> Source: TKD

tlhIngan jabbI'ID le'
Special Klingon issue STC

puqloDwI' le'qu', Hoch jaj choquvmoH
My dearest son, each day you redeem me. (Frasier)

boSwI'vaD veyvam le' chenmoHlu'
Collector's Edition. MKE

Duj ghajchugh vay', cha'logh boq'egh qav'ap motlh;
 chen qav'ap le'. ghajwI'vaD qav'ap le' yIDIl.
If [ship is] owned, pay owner twice the rental to
 which they are otherwise entitled. MKE

nav HablI' le'be'
general FAX (vs. a private machine) (Mark Mandel)

Compare with {motlh} "be usual/normal":

nISwI' HIch motlh HoS Hal qengwI' naQ tIq je lurarlu'bogh
 'oH tlhIngan nISwI' beH'e'
The Klingon disruptor rifle is a standard hand held
 disruptor, attached to an extended power supply stock. S14

qughDo motlh: pIvlob vagh
Normal Cruising Speed - Warp 5. KBoP

tera'ngan motlhbe' SoH
You are an unusual Terran. PK