[tlhIngan Hol] <<poSayDon>> vImughlI'

SuStel sustel at trimboli.name
Thu Jan 19 08:12:00 PST 2017

On 1/17/2017 11:13 PM, Brian Cote wrote:
> So spent the day working the first paragraph of <<poSayDon>>. There
> are still a few rough spots, I think, but I believe it's an
> improvement. Looking forward to your comments.
>
> vummeH raSDajDaq ba'taH poSayDon 'ej SImtaH.
> Hoch bIQmey loH not 'e' mev:

I think I'd turn this around: *not mev Hoch bIQmey loH*/the
administration of all the waters never stopped./

> boQ law' rItlaH, mI'chaj vuSbe'lu',
> 'ej SaHbej HochHom chaH,

This gets confusing between *SaH* /be present/ and *SaH*/care about./ I
don't see any way to determine which verb you mean without reference to
the original. How about this: *'ej boQrup boQwI' law'qu'*/and very many
aides were ready to assist./

> 'ach ghaHvaD potlhqu'mo' Qu'Daj,
> Hoch Simqa' poSayDon, 'ej vaj ghaHvaD ram QaHchaj.
> Qu'Daj tIvbe'ba' poSayDon. ghaHvaD poQlu'mo', vum ghaH.

I'm not sure I agree with *ghaHvaD poQlu'mo'*/because it was required
for him./ And it doesn't include the idea that he "only" did it because
it was assigned, that he would do something else if it weren't assigned.
Say rather something like: *ghaHvaD Qu' noblu'pu'mo' ta' 'ach ta'
neHbe'*/he did the job because it has been given to him but he didn't
want to do it./

> pIj <<QuchmoHbogh Qu'>> tlhob -- mu'meyvetlh pup lo' --

I think *mu'meyvetlh pup* means /those words, which are
perfect,**/rather than /those words exactly./ How about *mu'meyna'vetlh*?

> 'ej DuHmey Sar chuplu',

*luchuplu'*

> 'ach ghaHvaD nIvqu'mo' Qu'Daj wa'DIch,

I'm not totally pleased with this phrase, and I can't quite say why. I
think I'd rather see a comparative sentence here.

> lajbe' ghaH. reH che'wI' ratlhnISmo' poSayDon, Qatlh Qu' pIm tu'meH mIw.
> ghaHvaD yapbe'bej wa' bIQ neH yer. Qu' chu' lajchugh, ngajchoHbe'
> SImmeH mIw: ramchoH neH 'oH. bIQDaq 'oHbe'taHbogh Qu''e'
> chuplu'chugh, ropmoH qechvam: Qun tlhuHDaj nISchoHlu',
> 'ej QomchoH roDaj Hosghaj. bep poSayDon, 'ach ghaH Harbej pagh:

I'd simplify this to *bepDI' poSayDon Harbej pagh.*

> QeHDI' HoSghajqu'wI', ghaH yonmoHlu' net nIDnIS, 'ej ghaytanHa'
> 'oHchugh Qapla', vaj ghaHvaD ghetnISlu'.

This is a little confusing. I'm especially uncertain about the
grammaticality of *ghaytanHa' 'oHchugh Qapla'.* Maybe we could just say
this*: **QeHDI' HoSghajqu'wI' yonmoHlu' net nIDnIS, vabDot
yonmoHlaHbe'ba'chugh vay'.*

> Qu'Daj choHbej poSayDon
> 'e' qel pagh.

I don't think you could use *-bej* here. You're not saying Poseidon will
certainly change his job. You might put the *-bej* on *qel,* though.