[tlhIngan Hol] Quvar, QISmaS cake Davutta''a'

Lieven levinius at gmx.de
Sun Jan 1 02:41:45 PST 2017

Am 01.01.2017 um 07:57 schrieb Ed Bailey:
> Am 31.12.2016 um 20:47schrieb Lieven <levinius at gmx.de
> <mailto:levinius at gmx.de>>:
>
>     jIjangpa', loQ pab vIbuS: qatlh not ghelbogh Degh Dalo'? chaq
>     bIjang: reH ghelwI' 'ang mojaqmey. ''ach DoDmey Dalo' je, mu'tlhegh
>     bertlham Da'angmeH. mISmoH Hutlhbogh ghelwI' Degh.
>

> Quvar, mu'tlhegh vanmeH tera'ngan Degh'e' lo'Qo'mo' qunnoH, bImISlaw',
> 'a pab pabHa'be'. ghelmeH Degh le' ghajbe' tlhIngan Hol DaSov. meq
> mu'tlheghvaD qolqoS mu'tlhegh Datlha'moHpu'. net chaw'be' 'e' DaSov. reH
> qolqoS mu'tlhegh nengnIS meq mu'tlhegh. qatlh pab DapabHa'pu'?
> (qamISmoHbe'meH DIvI' Hol Degh vIlo'.)

Do'Ha' qayajchu'be'. nuq 'oS {meq mu'tlhegh}, nuq 'oS {qolqoS
mu'tlhegh}? yImugh, DaQIjmeH.

'ach latlh qech vIyaj. bIjatlh: ghelmeH Degh ghajbe' tlhIngan Hol.
bIlughbej, 'ach lughchugh ngoDvam, vaj latlh DoDmey ghajbe' je tlhIngan Hol.

SKI: Why do people seem to accept usage of "punctuation", but do not
want to include the question mark as "punctuation." To me, punctuation
includes all the symbols we can use to make reading easier
{([.,:;])}/!?"<-> Either use all of them, or do not use them at all. I
you decide not using them, then don't complain about paq'batlh.

You talk about rules? Then stick to the facts:
a) Okrand has never written anything "about" punctuation.

b) The Klingon Dictionary does not use any punctuation, not in the main
text, nor in the list of expressions.

c) The Klingon Way uses periods, commas (p. 67), semicolons (p. 19),
question marks (p. 131) and exclamation marks (p. 153)

d) Klingon for The Galactic Traveler does use punctuation as well, (p.
20, 118, 194, 195 e.a.) even including question marks (p. 34)

e) I don't have at hand right now, but I'm sure that TalkNow and
Monopoly also use similar punctuation.

Since these are the major canon sources we must rely on, in my point of
view the use of punctuation - including question marks - is used by
Okrand himself and therefore recommended usage.

--
Lieven L. Litaer
aka Quvar valer 'utlh