[tlhIngan Hol] DIl

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Wed Aug 30 07:00:45 PDT 2017

Object of {DIl}  implied:

  DaH yIDIl
  Pay now! TKD

N.B. Since the prefix is {yI-} this could also be translated as "Pay for it now!"

  bIDIlbe'chugh vaj bIHegh
  Pay or die! TKD

  vergh 'ach DIlnISbe'
  Free parking. MKE

Object of {DIl} stated:

  Dochvetlh DIlmeH Huch 'ar DaneH
  How much do you want for that? TKD

  Soj yIDIl!
  Pay for the food! KGT

  HoSHal ghajchugh vay', mI' naghmey tIronmoH. wa'maHlogh boq'egh
    mI' naghmey;  chen qav'ap.  ghajwI'vaD qav'ap yIDIl.
  If [energy source is] owned, throw dice and pay owner a total ten
    times amount shown. MKE

  Duj ghajchugh vay', cha'logh boq'egh qav'ap motlh;  chen qav'ap le'.
    ghajwI'vaD qav'ap le' yIDIl.
  If [ship is] owned, pay owner twice the rental to which they are
    otherwise entitled. MKE

--Voragh