[tlhIngan Hol] Marc Okrand narrates audio tour for the Smithsonian's National Air and Space Museum

Lieven levinius at gmx.de
Fri Sep 9 12:25:29 PDT 2016

I've listend to those phrase and maybe can solve some of your questions.
It may help to have the english version to compare, by the way, but the
doesn't work on my phone either :-(

Am 09.09.2016 um 19:57 schrieb Rhona Fenwick:
> [Introductory section:] bImoDnIS'a'? Dujmey noyqu' nIH? Dalegh
> DaneH'a'? DaH Dochmey Daleghbe' DaneHbe'bogh DIDel. bISuchtaHvIS latlh
> Dochmey Daj Datu'bej.

I think it's the word neH, which explains why he says {Dochmey Daleghbe'
DaneHbe'bogh}

> cha'maH jar vagh DIS wa' Hut cha' Soch [HerSpa'meH?] New Yorkvo'
> tlheDta'.

perIS ("Paris") pawmeH New Yorkvo' tlheDta'.

I think you skipped a paragraph:

Mercury jup ghom Soch:
bobcho'vamDaq tera' bavta'bogh 'amerIqa'ngan wa'DIch moj John H. Glenn,
Jr. 'oHvaD «jup ghom Soch» pong ghaH. loghDaq lengmeH Humanpu' jInmol
Mercury Qu' wejDIch 'oH Glenn leng'e'.
tera' DIS wa' Hut jav wa' (1961) cha'logh loghDaq puvta' logh
lengwI'pu', 'ach bavbe'. tera' jaj cha'maH, jar cha', DIS wa' Hut jav
cha' (1962) wejlogh bavta' Glenn. Qapla'.

QaplaHbe'DI' SeHwI' patqoq ruH[?]ta'
'orwI Hutlhchugh Duj puvlaHbe'lI'
'ach tera' cheghchoHDI' bIt Hoch.
lI'Ha' Duj 'ej chaq QeyHa' tuj yoD 'e' Qub Qu' vu'wI' yaH.
QeyHa'choHtaH tuj yoD 'e' botmeH cholHa'meH 'eDSeHcha baH Glenn 'e' ra'
'ach 'eDSeHcha DaH vurbe' ghaH 'e' ra' je.
tera' cheghta' Glenn 'atlantIq bIQ'a'Daq tlhotta'.
qaStaHvIS loS repmey vaghmaH vagh (55) tupmey cha'maH wej (23) lupmey
taH lengDaj.

I've added these to the Klingon language Wiki, if anyone likes to make
any corrections:
http://www.klingonwiki.net/En/GoFlight

--
Lieven L. Litaer