[tlhIngan Hol] Marc Okrand narrates audio tour for the Smithsonian's National Air and Space Museum

Felix Malmenbeck felixm at kth.se
Thu Sep 8 20:31:48 PDT 2016

Good point. I'll try to provide some more detail later today, but for now:

«'atlantIq bIQ'a'»
= "Atlantic ocean"

«wabDo»
= "speed if sound, Mach"
Mach 4 is fiven as «wabDo loS»

«vItlh»
translation uncerrain; possibly "be high (in quantity)" or possibly "be fast".

«vuvDI' [sic?] Bell X-wa', DoDaj vItlh law' wab Do vItlh puS.»

«Do patlh vItlhqu' chavta'.»

«tur»
tranlation uncertain
«maSDaq SaqmeH Qu' wa'DIch HochHom turlu'taHvIS, wej logh lengwI'pu' pa'mey 'oH Apollo wa'maH wa' ra'ghom bobcho' Columbia'e'».

«chIq»
possibly "cross" or "traverse"
«nIteb 'atlantIq bIQ'a' chIqbogh 'orwI' wa'DIch mojta'.»

Apologies for any typos; will provide more info later today.