[tlhIngan Hol] Why do we fall ?

Alan Anderson qunchuy at alcaco.net
Sun Nov 13 11:58:54 PST 2016

On Sun, Nov 13, 2016 at 2:38 PM, mayqel qunenoS <mihkoun at gmail.com> wrote:

> pumpu'DI' batman Qup, ghaHvaD jatlhta' vavDaj:

Batman vav Hoghlu'pu', qar'a'? yIntaHvIS vavDaj, wej Batman mojta'.

> bruce, qatlh mapum ?
>
> 'ach vavDajvaD janglaHbe' bruce Qup..
>
> toH, ngugh taH vavDaj:
>
> I think you mean {ghIq} "subsequently", not {ngugh} "at that time". You
could also just say {vaj} "thus".
{taH} means something like "keep existing". The idea you're probably going
for here would be well expressed by {jatlhqa'} "resume speaking".

> bruce, maHu'meH mapum !
>
> ..'ej lughbej ghaH.

Saghbe'ba' vavvetlh. SaQbe'meH puqDaj tlhaQ 'e' nID.

vIt pIm vIHar jIH: mapumpu'mo' maHu'nIS. maDub'eghmeH 'utbe' pumpu'ghach.

-- ghunchu'wI'