[tlhIngan Hol] Similar attracts Similar

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Sat Jun 25 04:22:02 PDT 2016

ghunchu'wI':
> Daghov'egh 'e' DaHar.

Is the {Da-} on the {ghov'egh} correct ? I thought that when the
{-'egh} is used, the verb prefix must indicate no object. Is there
grammar here at work, which I'm obviously missing ?

other than that..

meq vISovbe' a' ngoDvam vIHarbej : qa'wIj chIwchu' tlhIngan Hol.

vIleghpu'DI', wa' lumoj rIntaH tIqwIj tlhIngan Hol je. meqvammo',
'oqranD vIvuv 'ej vIHo'.

Hol chenmoHta' oqranD, jIHvaD Doch law' 'oSbogh Hol.

reH murIt tlhIngan Hol ; jIHvaD peQ rur Holvam. peQchemDajDaq mujonpu'
'ej DaH tlhIngan Hol ghajbe'chugh
yInwIj, vaj yInvetlh vIjallaHbe'.

chaq jItaQ ; jISovbe'.. 'ach tlhIngan Hol vImuSHa'chu'. 'ej
vImuSHa'chu'mo', pIn'a' vImojbe'chugh vaj not jIleS !

mop Hurgh