[tlhIngan-Hol] Hergh ngevwI'

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Jun 8 04:44:52 PDT 2016

lieven:
> jIyaj. 'ach latlh ngevwI' Daqel'a' je? roD DoyIchlanDaq
> cha' mu'mey tu'lu' je. Apotheke-Daq vum Apotheker. Bäckerei-Daq
> vum Bäcker. 'ach rut jatlh vay' <tIr ngogh chenmoHwI' vIghoS>.
> <chenmoHwI' qach vIghoS> net jatlhbe'.

DaH, ghelmeH mu'tlheghlIj vIyaj !
now, I understand your question !

'elaDya'Daq cha' mu'vam DIghaj :
in greece, we have these two words :

*farmakeio* = qach Del mu'vam
this word describes the building

*farmakopoios* = pa' vumbogh nuv'e' Del mu'vam
this word describes the person who works there

jatlh neHchugh vay' : nuch Hergh vIje'meH (...)Daq vIghoS
if someone wants to say : I will go to (...), in order to buy an aspirin

vaj nuv Delbogh mu''e' qach Delbogh mu''e' joq vIlo'laH.
then he is able to use both the word for the building, and the word
for the person as well.

'a poH HochHom qach Delbogh mu''e', lulo' nuv.
however almost all of the time, people use the word which describes
the building.

DaH, wanI'vam vIqelqa'mo', jItlhoj..
In fact, now that I'm thinking of this subject (person vs building)
again, I realize..

poH HochHom, Hoch ngoQmeyvaD, qach Delbogh mu''e' wIlo'laH !
almost always, for similar purposes, we use the word which describes
the building !

'a majatlh wIneHchugh :
but if we want to say :

Qel vISuchnIS..
I need to see a doctor..

vaj, nuv Delbogh mu''e' wIlo'.
then we will use the word for the person.

'a ropyaH qachDaq wIjaHchugh, vaj qach Delbogh mu''e' wIlo'.
but if we go to the hospital, then we prefer the word for the building.

jIHvaD 'elaDya' Hol lurur De'meyvam !
It all seems greek to me ! hehehe !!!!!!!!!

qunnoQ