[tlhIngan Hol] 'op Human be'..

mayqel qunenoS mihkoun at gmail.com
Mon Jun 20 07:50:51 PDT 2016

> I think your memory is selective.
> I don't see anyone "surrendering" to him

ratlh vIt, nap, 'ej wa' neH 'oH : mu'meyDaj vIjatlhchugh vaj poSchoH
ghe''or lojmItmey.
the truth remains, it is simple and it is only one : if I had spoken
his words, hell would have broken loose.

'ach muDoychoHmoHmo' ghoHtaHghachvam, QIn ghomvam vItaH vIneHbe'.
however, because this constant arguing tires me, I don't want to
continue this thread.

tetlh Hoch nuvvaD, vuDchaj lughaj Hoch nuvpu'.
everyone has his opinion about the rest of the members of this list.

vuDraj boghaj 'j vuDwIj vIghaj je.
you have yours and I have mine

'ej Hoch nughmeyDaq, parHa'chuqbe' 'op nuvpu'.
at all societies, not all people like each other.

'a chut pab chaHvaD net pIH.
but one expects that they follow the rules.

nap tetlhvam chut : tlhIngan Hol --> vay' DIvI' Hol ---> tlhIngan Hol
the law of this list is simple : in klingon about anything, in english
about klingon

'ej chaq bIjatlhmo' : nuv vImaw.
and because perhaps you will say, that I offend people..

jIjatlhqa' : {'op be'} mu'mey vIlota' ; {Hoch be'pu'} vIjatlhbe'
I will say again : I used the word {'op}, not {Hoch}

DaH, quv'a' Hoch be'pu' ? quv'a' Hoch loDpu' ?
Now, are all women honorable ?  are all men honorable ?

ghobe' 'oH ghelmeH mu'tlhegh'e'.
the answer is no.

'a po'wI'vaD wa' ngoDvam vIpIHbej : pIm {'op} {Hoch -pu'} 'e' lutlhojlaH.
but from experts I expect, that they are able to realize the
difference between {'op} and {Hoch -pu'}.

not yInbogh nuv vImawta'. chIch, not, tetlhvam nuv vImawta'.
I never offended a real person, and intentionally I have never
offended anyone on this list.

'a jIHvaD tIchmeH tIgh lulo'choHta' tetlhvam 'op nuv, nuq DapIH ?
jIHub'eghbe''a' ?
but when others on this list start to offend me, what do you expect ?
won't I defend myself ?

'ej tagha'..
and finally..

QIn ghomvamDaq jatlhta' vay' : pIghojmoHta'DI', tlhIngan Hol nughvaD bIghaqQo'.
on this thread someone said : we taught you, and you don't want to
contribute to the klingon society..

wa'DIch : vay' QaHDI', ghaHvo' Doch DapIHbe'. - ghaHvo' Doch vIpIHbe'
jIH'e' -. not !
first : when you help someone, you don't expect things in return. - at
least I don't. never !

cha'DIch : tlhIngan Hol nughvaD toy'meH nav vIlajQo'.
second : I didn't sign a contract for the klingon society.

wejDIch : jIghaqta', jIghaqtaH 'ej qaStaHvIS poH nI' pIq jIghaqtaH.
third : I have contributed, I am contributing, and for a long time to
come I will continue to contribute.

chay' ?
how ?

vatlh law' tlhIngan-DIvI' Hol mu'tlhegh vIghItlhtaHmo' ; 'ej tlhIngan
Hol yajmeH laDlaH taghwI'.
by writting hundreds of klingon-english sentences, which any beginner
will be able to read.

'ej..

klingonska vIghItlhDI', naDev lubop Qubta'ghachmeywIj.
as soon as I read klingonska, I will write here my conclusions.

'ach ghaqtaHghach vIwIv jIH neH.
but only I will decide, the way of my contribution.

'ej jIghaqmeH qep'a'meyDaq vIghoSnIS qoj tlhIngan yIvbeH SeQHa' vItuQ..
and in order to contribute I don't need to go to qep'a's or wear
klingon t-shirts..

Anyway..

As much as I enjoy the sight, of a single borg cube fighting many
klingon warbirds simultaneously, I will stop now.

jIDoy'choH..

mayqel