[tlhIngan Hol] Blind leading the blind

De'vID de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Dec 29 17:21:17 PST 2016

On 29 December 2016 at 19:39, mayqel qunenoS <mihkoun at gmail.com> wrote:
> 'ej tlhIngan Hol muj lo'ta'bogh nuv mu'mey, vIlaDDI', jISIvchoH:
> weQmoQnaQ Daq SarDaq ghItlh jIvwI'pu', 'ej po'wI' chaH 'e' luHarba'.
>
> QIp'a'.

Dunning-Kruger wanI' lubech. chov'eghDI' po'be'wI', po' 'e' noH;
chov'eghDI' po'wI', po'be' 'e' noH.

> tlhIngan Hol vIghojmeH, wa'maH loS jar vorgh tlhIngan Hol
> vIHaDtaH.

And here is why you need {qaStaHvIS}. Without it, you're saying that
you continuously studied the previous 14 months' Klingon language
(i.e., as if you learned only the vocabulary revealed during the past
14 months). I don't think that's what you mean.

> Hoch jaj.. Hoch jaj jay'. pe'vIl yabwIjDaq tlhIngan Hol
> vIyuvtaH, 'ach Doch law'qu' vISov, wej 'e' vIchav.
>
> vaj, chay' ghojta', ghojmoHwI' ghajbe'lu'ba' 'ej HaDlu'ba'taHbe'.
> chay' po'wI' mojta'. latlhpu' ghojmoHlaH chay' 'e' maqlaH.

pIj maqbogh nuv tu'lu', jatlh: <tlhIngan Hol po'wI' jIH>; 'ach not
pongDaj wIQoypu' 'ej mu'mey puS Sov neH 'ej pab Sovchu'be'.

> talk about the blind leading the blind..

leghlaHbe'wI' Devchugh leghlaHbe'wI', QemjIqDaq pum DevwI' tlha'wI' je, qar'a'?

--
De'vID